bTV заслужи наградата “Зелена медия“ за пета поредна година благодарение на успеха на доброволческата кампания „Да изчистим България заедно“, достигнала рекордни мащаби през 2019 г. Отличието е от десетото юбилейно издание на националния конкурс „Най-зелените компании в България“ на b2b Media.
Миналогодишното издание на най-мащабната доброволческа акция у нас мотивира рекордните 433 683 доброволци да се включат в хиляди акции на територията на цялата страна. Под мотото „Добрият пример“, голямото почистване на България даде и старт на втория Световен ден на почистването (World Clean Up Day 2019).
Тези резултати спечелиха на инициативата и приз от глобалното гражданско движение Lеt’s Do It World за успешното обединяване на най-голям брой доброволци на глава от населението – 6,2%, в името на каузата за по-чиста околна среда.
“Това, че за пета поредна година успяваме да заслужим приза „Зелена медия“ е изключително ценно признание за устойчивостта и мащаба на каузата ни да превръщаме България в едно по-чисто и добро място за живеене. Дори и тази година, в ситуацията на пандемия, успяхме да надградим инициативата „Да изчистим България заедно“ с новия ни социално отговорен проект „Добрият пример“ и ще продължаваме да подкрепяме добрите дела, посветни на екологията и на важните за обществото ни каузи“, каза по повод отличието Теодора Цветкова, директор „Маркетинг комуникации“ в bTV Media Group.През 2020 г., поради извънредната обстановка в страната, „Да изчистим България заедно“ не се състоя в традиционния си масов формат. В подкрепа на Световния ден на почистването bTV Media Group стартира пилотна инициатива с фокус върху проблема със замърсяването с цигарени фасове, както в природата, така и по улиците на България. За целта, в сърцето на 5 местности, почистени и облагородени от емблематични акции на най-мащабната доброволческа кампания през годините, бяха позиционирани специални контейнери за събиране и впоследствие – рециклиране, на един от най-големите замърсители в света – фасовете. Инициативата има своето естествено продължение във формата на новия социално отговорен проект на медията – „Добрият пример“, който поставя на фокус редица обществено полезни и градивни инициативи, свързани с грижата и отговорността към околната среда и нашето бъдеще – децата. Част от новия проект е и едноименния национален конкурс за детско творчество, в който децата до 13-годишна възраст от цялата страна могат да участват до 7 ноември.