bTV Media Group става част от най-голямата гражданска инициатива в света - World Clean Up Day 2018. На 15 септември, в Световния ден на почистването, България ще чисти заедно с милиони доброволци от 150 страни. Водещата медийна група подписа меморандум за сътрудничество и се присъедини към международната гражданска организация Let’s Do It Foundation. Вече осма поредна година инициативата „Да изчистим България заедно” ще превърне в един отбор хиляди хора, които искат да живеят на едно по-чисто място. Емблематичната кампания отрежда водещо място на България сред страните с най-добри доброволчески практики в грижата за околната среда.
„Отбор е ключовата дума, когато става въпрос за „Да изчистим България заедно“! Отборът, колективното усилие, е това, което прави инициатива от подобен мащаб и въздействие успешна и устойчива“, коментира Флориан Скала, главен изпълнителен директор на bTV Media Group, по време на националната среща на партньорите на кампанията на 6 юни.
Миналата есен участниците в най-мащабната доброволческа инициатива в България направиха чисти 3582 места. В депата бяха извозени 3788 тона отпадъци по данни от Министерство на околната среда и водите, а общо 305 401 души, с близо 50% повече спрямо 2016 г., излязоха в деня на голямото почистване, за да докажат, че България е един отбор.
За първа година bTV Media Group раздаде награди на 36 лауреата в 5 категории в годишните награди „Чиста игра” за най-резултатните и лоялни партньори на кампанията „Да изчистим България заедно“. bTV Media Group отдаде заслужено признание и на тези, които през всичките 7 години бяха неотменно част от кампанията „Да изчистим България заедно“ и показаха силна отборна игра. Те не само работиха в името на каузата, но и спомогнаха хиляди доброволци да постигнат по-добри резултати.
Отличените в категорията „Незаменима подкрепа към отбора на българските доброволци“ бяха: Министерството на околната среда и водите, Национално представителство на студентските съвети, Екопак, ЕСРИ България, Рапидо, DHL, АСЕКОБ, сп. Мениджър, сп. Кармичният кръг.
bTV Media Group отличи още институциите, бизнес компаниите, медиите и проектите, които отбелязаха зелени точки в полза на чистата природа.
В категорията „Най-резултатен играч“ бяха наградени хора и организации, които имат изключителен принос за опазването на природата в България и успеха на кампанията в миналата година. С приз в тази категория си тръгна Съюза на ловците и риболовците в България, които в деня на голямото чистене се включиха повече от 10 500 доброволци. Отличен бе и проектът „Да живеем в чистота“ на Влади Ванков, който превръща всяко свое пътуване в полезна акция за почистване на места, които посещава. Приза в тази категория си заслужи и сдружение „Нулев отпадък – България“ за смелостта да работят за модела целогодишно. Специално отличие се връчи и на съвместната инициатива на Столична община с радио N-Joy „Зеленото приключение на инспектор N-Joy” – образователна кампания с над 1000 зелени практики.
Призовете в категорията „Рекордни постижения“ връчи Красен Кралев, министър на младежта и спорта. Инициативата отличи партньорите, които през изминалата година работиха на едни от най-трудните места и терени за почистване. Наградата за най-мащабното почистване отиде при общините Ботевград и Горна Малина, които с общи усилия организираха почистването на 16-километрово трасе от язовир Бебреш до Арабаконак. За най-високото почистване за изминалата година бяха наградени и ПП Витоша, НСА, Мачирски спорт и ПСС Алеко, които на 16 септември бяха на Черни връх. А на 20 метра под морското равнище работиха истински дълбоководни водолази, които бяха организирани от Девня Цимент и също си заслужиха приз на първото издание на „Чиста игра“.
В категория „Отборни постижения“ наградите връчи Ивелина Василева – председател на комисията по околната среда и водите. Тук отличени бяха областите, които мотивираха и обединиха най-голям брой организирани групи, а именно – областите Бургас, Велико Търново и Силистра. Към тях се присъединиха и областите, активирали всички общини на своя територия – Сливен, Перник, Кърджали.
Не бяха пропуснати и областите, които обединиха най-много доброволци в почистването в категорията „Най-добър на терена“ – Плевен, Враца и Благоевград. С най-много почистени места и най-много зелени точки отбелязани на картата, бяха наградени областите Търговище, София, Разград, Русе, Пазарджик и Смолян.
bTV Media Group е многократно награждавана за своята социално-отговорна политика чрез инициативата „Да изчистим България заедно“. Наскоро водещата медийна група спечели за поредна година приза „Зелена медия“.
***
Медийни партньори: сп. Мениджър, Manager News, в. Стандарт, сп. Кармичният кръг, сп. Жената днес, сп. Story, Dir.bg, Kmeta.bg, Uspelite.bg, Webcafe.bg, Stolica.bg, Новите Родители, сп. 9 месеца, Mamaninja.bg, Черноморски фар
Кампанията се осъществява с подкрепата на: http://daizchistim.bg/partniori/