Най-мащабната национална доброволческа инициатива „Да изчистим България заедно“ беше отличена с приз от глобалното гражданско движение Let’s Do It World. Това се случи по време международна конференция в Талин, Естония, която събра представители от 100 държави. Наградата е за успешното обединяване на най-голям брой доброволци на глава от населението – 6,2%, в името на каузата за по-чиста околна среда.
През 2019 г., под егидата на bTV Media Group, голямото почистване на България мотивира рекордните 433 683 доброволци да се включат в хиляди акции по чистене, облагородяване и залесяване и да премахнат от картата на страната 4338 тона отпадъци. На база на постигнатите резултати и добрия пример, инициативата получи престижното признание сред 180 държави, които обединиха усилията на над 20,7 млн. души в Световния ден на почистването.
„Всички ние живеем в общ дом, в горяща къща. Всички имаме семейства, деца и в края на деня е важно не просто всички да оцелеем заедно, но и как ще продължим живота си занапред“, каза президентът на Let’s Do It World Хейди Солба, в обръщението си към участниците в международния форум. Естонският премиер Юри Ратас допълни, че освен възможността да направим нашата планета по-чиста, Световният ден на почистването дава възможност и за промяна на навиците на хората по света.
В рамките на конференцията, посветена на добрите практики при провеждането на кампании за елиминиране на отпадъците в глобален мащаб, делегатите на bTV Media Group Мария Микова и Виктория Бързанова представиха рекордните резултати, постигнати от българските доброволци, които всяка година са сред най-активните в света. На фокус в българското участие бе и ролята и значението на медиите за постигането на успеха и устойчивостта на зелената идея.
От началото на „Да изчистим България заедно“ досега близо 2 500 000 доброволци, въоръжени с ръкавици и чували, са чистили страната. По данни на екоминистерството, те са успели да съберат 94 338 тона отпадъци, което се равнява на над 200 напълно заредени самолета „Боинг 747”, и да премахнат над 18 800 сметища от лицето на България.
През 2019 г. „Да изчистим България заедно“ успя да обедини социално отговорния бизнес в лицето на: Метрореклама, Paradise Center, Kaufland България, Shell, HomeMax, Евромастер Импорт-Експорт, Мегатрон, Системата на Кока-Кола, P&G, ЕСРИ България, DHL, Екопак България, EKO H20 и други партньори.